Destek ve İletişim

HoloPrognose hakkında bilmek istediğiniz her şey için bize ulaşabilirsiniz. Size yardım etmekten zevk duyarız.

s f

İletişim Bilgileri
İ.Ü. Tekno Kent A Blok No: 37
Avcılar/İSTANBUL
info@mhas.com.tr
+90 536 429 82 49
Bizi Takip Edin

HoloPrognose Ürün Hikayesi

  • Nerden çıktı bu fikir?
  • Hangi Yazılımları kullanarak yaptınız?
  • Neden Yaptınız?

diye soruyorsanız, o zaman okuyun…

İşte Başlama Hikayemiz…

Nerden Başladı?

Harvard Üniversitesi 2009 verilerine göre o sene yapılan tıbbi işlemlerin %40’ı hatalıydı, günümüze gelince yine istatistiklerin iyi tutulduğu Amerika’da 2016 ve 2017 yıllarında CNN verilerine göre ortalama 250.000 hasta tıbbi hatalardan dolayı hayatını kaybetmekte, Türkiye’de resmi olmayan verilere göre 2017 yılında 14 milyon tıbbi hata yapıldı. Sağlık gibi mükemmeliyet gerektiren,canların emanet edildiği bir alanda çok fazla hata yapılıyor ve halen de en büyük 3. ölüm nedeni olarak karşımızda.

Sorunun temeline baktığımızda ise özellikle kliniklerde işleyişten sorumlu ve yalnız kalan doktorların göğüs ağrısına yaklaşım, akciğer filmi yorumlama gibi temel konularda bile %50-60’ının yetersiz hissettiğini, tıp öğrencilerinin 4-5 ve 6. sınıflarda aldıkları pratik derslerden sonra %70’ten fazlasının yeterli tecrübe edilmediğini, sağlık meslek yüksek okulları ve hemşirelik okullarında okuyan ve mezun olan bireylerin pratik hakimiyet kazanmadan mesleğe başladığını görüyoruz.

Hasta hakları ve malpraktis davalarının da gündeme gelmesiyle birlikte, doktorlar ve sağlık personelleri bu pratik tecrübesizlikler nedeniyle 2.000 TL ile 1,3 milyon TL arasında cezalara tabi tutulmakta, gereksiz tetkikler, kötüleşen hastalıklar ve can kayıpları nedeniyle maddi ve manevi felaketler hem ülke hem de dünya çapında giderek artmaktadır.

Talebin artmasıyla birlikte sayısı hızla artan tıp fakültesi, hemşirelik ve sağlık meslek yüksek okulları özellikle pratik eğitimler konusunda büyük sıkıntılar çekmektedir., Hastaların tekrar tekrar muayene olmak istememesi, bazılarının öğrenci tarafından 2. kez muayene edildiğinde bile karakola gidip dava açması, bazı servislerin hemşire ve personel eksikliğinden dolayı kapatılması usta-çırak ilişkisiyle süregelmiş olan bu meslekte; büyük aksaklıklara yol açmaktadır.

Bu sebeplerden ötürü Tıp Eğitimi 1912’den sonra ikinci bir devrim sürecine girmektedir.

Geliştirdiğimiz simulasyon platformlarıyla biz, standardize ve kapsamlı bir pratik eğitim ve deneyim imkanı sunmayı amaçlamaktayız.

Büyüyen Problem!

4, 5 ve 6. sınıflarda eğitim gören Tıp öğrencilerinin eğitim konusundaki düşünceleri:
Yeterli 0
Orta Seviye 0
Yetersiz 0